Eltelt egy hét a kezdet óta, némi izgalommal pattantam rá reggel a mérlegre, szigorúan ruha nélkül és a reggeli megkönnyebbülés után tadaaam 98,8kg! Ez a múlt heti indulósúlyomhoz képest - 101,3, csak hogy feledésbe ne merüljön - 2,5 kg súlyvesztés. Örömömben beiktattam egy délelőtti plusszsétát az erdőben és még a nap is kisütött.

A napsütötte erdő                   

Mint utólag kiderült jó döntés volt, délutánra elromlott az idő. Muszáj lesz beiktatnom itthoni mozgásformákat, hogy ne legyek plöttyedt és elkerüljem az izomvesztést. Az izomszövet ugyanis jó barát, égeti az energiát és szép formát ad, úgyhogy előszedtem az ősrégi Callantics könyvemet. Talán a hangulatomra is jó hatással lesz. Gondolom sokan ismerik a kisgyerekkel való otthonlét buktatóit, és hiába második csimota, mégis belefutok néha pár buktatóba. Ez elég frusztráló vagy kevésbé szépen kurva idegesítő tud lenni, úgyhogy lelki egészségem megőrzése érdekében reformok bevezetése mellett döntöttem. 

Egyébként hihetetlenül hangzik de én már látok apró változásokat. Kicsit jobban lötyög a nadrág, bővebbek hasban a pulcsik, Kicsit több az energiám, ha nem feledkeztem volna meg a vitaminokról (holnap elkezdem!) még jobb lenne a helyzet. Szenteljünk is egy kis kitérőt a megfelelő vitaminellátás és a fogyás kapcsolatának. Szeretem a rendet, haladjunk ábécé sorrendben

"A" vitamin- zsírban oldódó vitamin, hatással van többek között a retina állapotára, a csontnövekedésre illetve a bőr állapotára is kihat. Antioxidáns tulajdonságokkal bír. 

"B" vitamin - valójában nem egy vitamin, helyes megnevezése B-komplex. Vízben oldódó vitamin, vagyis testünk nem tudja tárolni, ezért minden nap pótolni kell! A zsírban oldódó vitaminokkal ellentétben nem túladagolható, a felesleget egész egyszerűen kipisiljük :) A legtöbb B vitamin segít energiává alakítani a táplálékot, tehát minnél több kalóriát fogyasztunk, annál több kell belőle. Erősíti az immunrendszert és még a szívinfarktus esélyét is csökkenti. Na lássuk mennyi is kell belőle:                                                                B1 (tiamin) - 0,5mg/1000Kcal                                                                                                                                      B2 (riboflavin) - 0,6mg/1000Kcal                                                                                                                                B3 (niacin) - 6,5mg/1000Kcal                                                                                                                                      B5 (pantoténsav) - 4-6 mg, de vannnak helyek ahol 10 mg a napi ajánlás                                                          B6 - maximum 10mg/kg, 33 mikrogramm 1 gramm fehérjére számolva                                                            B7 (biotin) - nincs ajánlott napi adagja                                                                                                                      B9 (folsav) - minimálisan 200 mikrogramm, de nem túladagolható                                                                      B12 - legalább 2 mikrogramm, de kor és egyéb tényezők függvényében akár 500 mikrogramm is                        lehet                                                                                                                                                                Egyébként nem kell vad számolásba kezdeni, a sörélesztő az összes fajta B vitamint tartalmazza ;)

"C" vitamin - szintén vízben oldódó vitamin, roppant erős antioxidáns. Immunerősítő hatását talán mindenki ismeri, de emellett egy csomó más jó tulajdonsága is van. Tulajdonképpen az egész testünk karbantartásához szükséges, meg a kollagén előállításához. A kollagén pedig feszes bőrt és egészséges ízületeket jelent. Jó hatással van a regenerációs képességekre és elősegíti a vas felszívódását. A felesleg 4 óra alatt kiürül, tehát érdemes naponta többször kisebb mennyiséget bevenni. Ahhoz hogy megfelelően használni tudja a szervezetünk kalcium és magnézium kell, (spoiler: az ásványi anyagokat sem hanyagolhatjuk el)

"D" vitamin - zsírban oldódó vitamin. Bőrünk napsugárzás (UV-B) hatására képes előállítani, a hatás az üveg mögött már nem érvényesül, vagyis a kanapén való napfürdőzés legfeljebb a lelkünknek tesz jót. A szoli meg jó meleg (mondjuk én utálom, tisztára mintha bezártak volna egy forró koporsóba. Mindig megképlik a KillBill előttem ha szoláriumot látok...) de sajnos UV-A sugarakkal pirít. Szóval bálnák ki a partra, lányok ki a napra! Itt azért egy gondolatot szentelnék a fényvédelemnek, mert a barnaság szép de a bőrrák kurva ronda. Vissza a fősodorba: elősegíti a csontképződést - a kalcium felszívódását szabályozza -, immunerősítő és akadályozza a sejtburjánzást. Az ajánlás 2000 nemzetközi egység (NE).

"E" vitamin - szintén zsírban oldódik, rengeteg előnyös hatása közül kiemelném az antioxidáns hatását, a DNS szintézisben való részvételét, a rákmegelőző hatást, a szem védelmét, az érelmeszesedés elleni védelmet,a ...nem emelek ki több mindent,ebből is látszik mennyire fontos. Napi ajánlott mennyisége 100-400 NE.

"K" vitamin - főleg a véralvadásban van szerepe, egészséges táplálkozás esetén nincs szükség pótlásra.

Nem úszhatjuk meg tabletták nélkül....                                                   Forrás: Pixabay

Véget ért a móka mára, zárul Miki mókatára :)